Nauczyciele twierdzą, że największą korzyścią, którą widzą w swoich klasach korzystających z pomocy interaktywnych, jest zwiększenie zaangażowania uczniów.

Interaktywne podłogi zapewniają nauczycielom wyjątkową okazję do stworzenia środowiska klasowego, w którym uczniowie o różnych stylach uczenia się mogą uczyć się od siebie nawzajem. Ta łatwa do nauczenia technologia zapewnia, że zarówno nauczyciele, jak i ich uczniowie rozwijają umiejętności XXI wieku, których potrzebują, aby odnieść sukces w dzisiejszym świecie. Korzystanie z tych podłóg pozwala na stosowanie innych technologii oprócz tego. Może to obejmować mikroskopy, aparaty fotograficzne, aplikacje i wiele innych. Badania wykazały, że stosowanie tej technologii w salach lekcyjnych sprawdziło się. Podnosi wyniki testów, poprawia naukę, zwiększa umiejętność czytania, zwiększa uwagę i zwiększa zrozumienie. Nauczyciele zgłaszają, że ich ulubioną zaletą stosowania takiej technologii jest to, że zwiększa zaangażowanie uczniów. Ponieważ umożliwiają różne rodzaje uczenia się, uczniowie czują się pewniej, podnosząc ręce i pomagając innym uczniom. Można je skonfigurować w klasie, aby wszyscy uczniowie mogli oglądać dowolną stronę internetową lub wideo za pomocą aplikacji komputerowej. Nauczyciele mają dostęp do wielu baz wiedzy, które mogą pomóc im wzmocnić lekcje.

Uczniowie mogą łatwo uzyskać dostęp do szerokiej gamy zasobów, które pomogą im ukończyć projekt lub przeprowadzić badania. Byłoby pomocne, gdyby nauczyciele mogli zebrać te informacje w czasie rzeczywistym. Interaktywne podłogi zbudowane z oprogramowaniem do szybkiej oceny pozwalają nauczycielom na to. Dzięki szybkiej ocenie pytania w szybkiej odpowiedzi mogą być tworzone w ciągu kilku sekund, a odpowiedzi dostarczane na urządzenie nauczyciela lub komputer stacjonarny. A nauczyciele dokładnie wiedzą, kto potrzebuje więcej instrukcji i na jakie tematy. Na etapie wczesnego nauczania podłogi interaktywne również doskonale się sprawdzają, zachęcając dzieci do nauki poprzez zabawę i aktywność ruchową.