Obecnie chyba najpopularniejsze gadżety reklamowe to smycze, do których możemy przykładowo doczepić klucze. Na smyczy można również e, zawiesić telefon komórkowy, ciekawe są przykładowo smycze z suwakiem, które bardzo ciekawie się prezentują.
Smycze możemy dobrać w wielu bardzo różnych kolorach, jak również mogą one być wytwarzane z różnych materiałów. Możemy, więc nadrukować tam nasze logo, lub też je naszyć, najczęściej widzimy kolor czerwony, niebieski lub zielony, ponieważ są to bardzo uniwersalne kolory. Do różnych produktów kupowanych, na co dzień w sklepach dodawane są różne gadżety przykładowo do piwa mogą być dodane otwieracze, bądź też specjalne lodówki do piwa. W przypadku kawy czy herbaty często widzimy dodany do nich kubek. Ale również nie można zapomnieć, że bardzo popularne są długopisy reklamowe. Długopis zawsze się przyda, dlatego klienci chętnie biorą długopisy, ponieważ każdy wie że zdarza się czasem że kiedy potrzebujemy długopisu, wtedy akurat nie ma go pod ręką. Dla każdego z nas drobiazgi rozdawane w trakcie trwania różnego rodzaju wydarzeń czy akcji promocyjnych stanowią miłą pamiątkę kojarzącą się z określoną chwilą. W związku z taką reakcją ludzi, wiele firm wykorzystuje właśnie owe artykuły promocyjne do promowania swych usług czy też produktów.
Rozdawanie przydatnych przedmiotów codziennego użytku, które zawierają logo firmy, hasło czy też kojarzące się z odpowiednią marką zdjęcie sprawia, że akcje tego typu są bardzo pozytywnie postrzegane przez społeczeństwo a co za tym idzie, dają możliwość zjednoczenia sobie większej liczby sympatyków a tym samym potencjalnych klientów.
Obecnie można spotkać różnego rodzaju cukierki promocyjne, także krówki na chrzest czy inne okazje. Oferowane artykuły promocyjne dają więc zarówno producentom jak też odbiorcom spore korzyści. Dzięki takim drobiazgom każdy z nas może ułatwić lub uprzyjemnić sobie życie niespodziewanym prezentem oraz pomóc w reklamie konkretnemu przedsiębiorcy. Odczucia, jakie wzbudzają artykuły promocyjne oraz sam sposób reklamy sprawiają, że jest to jedna z najpopularniejszych form promowania produktów.